פרסום צימרים ממומן

מודעת פרסום ממומן

שלב 1: פתיחת הקפיין:
- אתם פותחים קמפיין פרסום באדוורדס דרך חשבון גוגל שלכם עם חשבון ה GMAIL שלכם,
פשוט רשמו בגוגל את המילה ADWORDS, או לחצו כאן,  ומשם היכנסו אל פתח חשבון ומלאו את שם המשתמש והססמה שלכם.

שלב 2:
- לאחר שהזנתם לחשבון את פרטי התשלום אתם ניגשים לכתיבת המודעה השיווקית לצימר שלכם.
המודעה שלכם צריכה להבליט את היתרונות שיש לצימר שלכם כגון בריכה פרטית, ג'קוזי או סאונה וכדומה
בנוסף לכך היא צריכה לכלול את שם הצימר שלכם בכותרת ולפחות פעם אחת בגוף המודעה.

שימו לב לא להשתמש במלל רב מידי – כתיבת מודעות בגוגל היא מינימלית ונועדה להעביר את המסר במעט מילים,
כמו כן אתם מוגבלים במספר תווים לכל שורה על ידי המערכת.

לאחר שכתבתם נוסח מודעה שאתם חושבים שמתאר בצורה עניינית את הצימר שלכם ושהגולשים ימצאו בו עניין אתם יכולים לעבור לשלב הבא.

נוסח מודעה לדוגמה יכול להראות כך:

כותרת: צימר X – בישוב Y
שורה 1: צימר X, מקום נהדר לנופש רומנטי.
שורה 2: בריכה, ג'קוזי ספא ואירוח ברמה גבוהה.

* ישנם נוסחים שונים המתאימים לכל צימר כמובן.

שלב 3: הזנת מילות המפתח לקמפיין שלכם
בגוגל ישנם 3 סוגים עיקריים של סוגי מילות מפתח:
התאמה מדוייקת שתיכתב בתוך סוגריים מרובעים [שם הצימר שלכם] רק מי שיכתוב במדוייק את שם הצימר יראה את המודעה
התאמה לביטוי שתיכתב בתוך גרשיים "שם הצימר שלכם" מי שיכתוב את שם הצימר שלכם ובנוסף עוד מילים לאחריו יראה את המודעה לדוגמה צימר X בתל אביב
התאמה רחבה שתיכתב ללא שום סוגריים מרובעות או גרשיים, דוגמה: צימר X – הזנה של התאמה רחבה תציג את החשיפה המירבית לשם הצימר שלכם אך היא מסוכנת ועלולה
להביא למצב שהמודעה שלכם תופיעה גם בהקשרים לא רלוונטים לדוגמה: צימר X בחלל או צימר X פייסובק, על סוגי ההתאמות נרחיב בנפרד.

שלב 4: הצעת מחיר
כאן אתם צריכים לבחור את המחיר שאתם מוכנים לשלם לכל הקלקה של הגולשים על המודעות שלכם – מומלץ לשים מחיר לא גבוה בהתחלה אם אתם לא עוקבים אחר הביצועים של המודעה
ברמה יום יומית או לפחות שבועית. אם תשימו הצעת מחיר מוגזמת כמו 5 שקלים אתם עלולים לגלות שאתם משלמים הרבה כסף לגוגל על קליקים שיכולתם לקבל גם מהתוצאות האורגניות
על שם הצימר שלכם. כלל טוב הוא להבין שאם אתם נמצאים במיקום טוב בתוצאות האורגניות (הרגילות) אין לכם ממש צורך גם בהרצת מודעות במקביל.

שלב 5: תוספות של מודעות
הרבה אנשים ללא ידע בניהול קמפיינים מתעלמים מתוספים למודעות וחבל,
לצימר בודד מומלץ לשים לפחות את שלושלת התוספים הבאים:
תוסף מספר טלפון – תוסף טלפון, לחיצה עליו תחשב להקלקה לכל דבר על המודעה.

תוסף SITELINKS – אם יש לכם באתר מספר דפים מומלץ לקשר אילהם מתוסף זה, מדובר על ה 3 עד 4 לינקים לתצוגה מתחת למודעה עצמה אשר מוצגים כאשר המודעה נמצאת במיקום גבוה בלבד.
לדוגמה: ה SITELINK הראשון יכול להיות צימר X גלריית תמונות, השני צימר X מחירים, השלישי צימר X הבריכה (כאן אתם מצגישים שיש לכם בריכה) והרביעי שלא תמיד מוצג אם היתר ארוכים
יכול להיות צימר X תאריכים זמינים או מפת הגעה.

תוסף גוגל מקומות – טוב להצגת הכתובת של הצימר שלכם – רק שהוא דורש רישום לגוגל מקומות GOOGLE PLACES בנפרד ומראש.

שלב 6:
הכנת גרסת מודעה למכשירים נייידים – הכוונה פה היא לפתוח מודעה נוספת ולסמן את האופציה של מתאים לניידים בסימון V.
המודעה הזאת תוצג רק למחפשים בסמארטפונים.
ישנן 2 מטרות להכנת מודעה מותאמת למובייל לצימר שלכם: הראשונה שליטה על מחיר מילות המפתח שלכם בתצוגה לניידים – אולי אתם מעדיפים לשלם יותר על מישהו שמחפש אתכם בנייד? אולי פחות?
השנייה היא התאמת המודעה למכשיר המארטפון – ניתן לציין במודעה זו "האתר שלנו תומך בסמארטפונים במלל המודעה וזאת בהנחה שהאתר שלכם לתצוגה אגן מותאם מראש לצפייה בסמארטפונים.

פרסום צימרים ממומן

חלק שני: 
הצגת המודעה של הצימר שלך במילים חשובות לגולשים

בשלב הקודם למדנו כיצד להכין מודעה לשם המדוייק של הצימר שלנו, אך כמות החיפושים של הגולשים על השם של הצימר שלנו אינו גבוה ומראש מדובר בקהל שכבר מכיר אותנו, מבחינה פרסומית
אין פה משהו מיוחד אלא יותר שירות ללקוחות שלנו.
כדי להביא לחשיפה במודעות גוגל אנו צריכיםם שהמודעה שלנו תופיעה במילות חיפוש שהגולשים מוצאים רלוונטיות כגון "צימרים לזוגות" צימרים בצפון" "צימרים יוקרתיים" ועוד..
פה קיים מרכיב גדול מאוד של עלות מול תועלת ROI כיוון שניהול לא נכון עלול לעלות לנו ביוקר.

המפרסם הלא חכם יכניס במילות המפתח את המילים הברורות מאילהן – לדוגמה את המילה המדוייקת [צימרים] – טעות קלאסית של מתחילים.
למילה צימרים עשרות אלפי חיפושים בחודש על ידי הגולשים,
לכאורה זה נשמע טוב, למה לא לפרסם את הצימר שלנו לקהל הרחב? ובכן זה מה שסביר מאוד שיקרה:
1. המודעה שלנו שהיא חדשה תתחרה עם מודעות ותיקות ממנה בגוגל, שהסיכוי שגוגל יציג אותן גדול יותר, והקופירייטינג שלהן מותאם לקהלים רחבים ולא לצימר בודד.
2. אם נשים הצעת מחיר גבוהה גוגל דווקא יציג את המודעה שלנו אך העלות תהיה מאוד גבוהה זאת בשל 2 גורמים,
הגורם הראשון יכול להיות ציון איכות נמוך של המודעה שלנו כיוון שהיא חדשה או לא כתובה טוב מספיק.
הגורם השני יהיה הקלקות יתר – כל מחפש צימרים שירצה יוכל להקליק על המודעה שלנו בלי כל סינון מראש, אם הצימר שלנו נמצא בדרום הארץ ורוב האנשים בכלל מחפשים צימר בצפון
אז האתר שלנו לא יהיה רלוונטי עבורם, כלומר הם הקליקו על המודעה ולא ביצעו כל המרהטלפון אילינו. גם אם מסה גדולה של אנשים שמחפשים צימר בעלות נמוכה תיכנס למודעה שלנו ותגלה
כי המחיר של צימר X  גבוה עברום הם יצאו ללא ביצוע פנייה. כנ"ל לגבי 1001 נושאים דומים אחרים.

בקיצור, זה לא מה שאתם מחפשים..
על מה כן אפשר לעשות כדי לבצע פרסום אפקטיבי בכתבות הבאות.

 

 

 

 

 

 

2 תגובות ב“פרסום צימרים ממומן
  1. מאת shir:

    כתבתם מאמר שלם כדי להסביר לנו מה לא לעשות.. אז מה כן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>